Cukor nélkül édes élet? Lehetséges!

Egyre több ember dönt úgy, hogy cukor nélkül fog élni. Te is közéjük tartozol?

Ha még nem, akkor elmondjuk, hogy miért érdemes úgy döntened, hogy teljesen elhagyod az életedből a finomított cukrot.

Előző cikkünkben bebizonyítottuk, hogy a Nick’s jégkrémkülönlegességek pontosan a diétás nassolást testesítik meg. Olvasd el, hogyan emelheted egy új szintre a jégkrém élvezetét!

Az alábbiakban pedig azt is eláruljuk, hogy milyen alternatívákat tudsz beépíteni a mindennapjaidba, hogy az életed cukor nélkül is édes legyen.

Hogyan lehet élni cukor nélkül?

Ez a kérdés még mindig sokakban felmerül. A válasz, hogy szerencsére egyre könnyebben. Ma már egyre több cukorpótló és cukor nélkül készült édesség található a boltokban.

Ez leginkább annak tudható be, hogy egyre nagyobb figyelmet kapnak a különböző betegségek, legfőbbképpen a cukorbetegség. A cukorbetegek ugyanis kénytelenek egész életükben cukor nélkül élni. És tudnak is.

Cukor nélkül egészségesebben

Cukorbetegség ide, vagy oda, mindenkinek fontos odafigyelnie a cukorbevitelre. Érdemes úgy élni, hogy kézben tartjuk az elfogyasztott cukor mennyiségét. A túl sok cukor ugyanis nemcsak a cukorbetegnek ártalmas, hanem az egészséges szervezetnek is.

Felszaladnak a kilók

A túl sok cukor bizony elhízáshoz vezethet. Ennek az az oka, hogy a cukorfogyasztás kalóriafogyasztással is jár. Az el nem égetett kalóriákat a testünk zsírként raktározza el.

A kalóriaégetés legjobb módja a rendszeres testmozgás, azonban, ha ez nincs, akkor a túlzott cukorfogyasztás előbb, vagy utóbb meg fog látszódni a testen.

Gyengül a szív

A túlzott cukorfogyasztás miatt szív- és érrendszeri betegségek is kialakulhatnak. A magas vércukorszint miatt a szív- és az egész érrendszer károsodhat, mivel a cukor nagy mennyiségben károsíthatja az erek falát, növelheti a vérnyomást és a koleszterinszint is megnövekedhet miatta.

Lyukadnak a fogak

Jól tudjuk, hogy a cukorfogyasztás roncsolja a fogakat, hiszen a gyerekeket is sokszor figyelmeztetjük erre. A szánkban található egyes baktériumok a cukorból savat állítanak elő, ami megrongálja a fogzománcot, és szuvasodást okoz.

Ez csupán pár probléma, amit a túl sok cukor fogyasztása okoz. De nézzük meg azt is, hogy mivel helyettesíthetjük a cukrot, hogy az édes élet megmaradjon.

Cukor nélkül is édes

Cukor nélkül is édes

Nem kell azért aggódni, hogy cukorbevitel nélkül el kell felejtenünk a finom édes ízeket, mert nem is kell! Számos módja van annak, hogy a cukrot helyettesítsük úgy, hogy az ne terhelje a szervezetünket.

Nézzük meg először a már jól ismert édesítőszereket:

  • Stevia: ezt az édesítőszert a Stevia rebaudiana, azaz a jázminpakóca nevű növény leveleiből nyerik ki. Nagy előnye, hogy alig emeli meg a vércukorszintet és szinte kalóriamentes.
  • Eritrit: ez egy természetes cukoralkohol, ami számos gyümölcsben megtalálható. Az eritritnek alacsony az energiatartalma és 0 a glikémiás indexe, tehát nem emeli meg a vércukorszintet.
  • Xilit: más néven nyírfacukor, ami szintén egy cukoralkohol, azonban ezt a nyírfából nyerik ki. Ennek az édesítő hatása hasonlít legjobban a cukorhoz, azonban a vércukorszintre alig van hatással.

Vannak azonban kevésbé ismert édesítési alternatívák is:

  • Prebiotikus cikóriagyökér rost: ez amellett, hogy segíti az emésztést édesítőszerként is tökéletes. A prebiotikus cikóriagyökér rostnak alacsony a kalóriatartalma és csak kis mértékben hat a vércukorszintre.
  • Kukorica édes rostjai: ez koránt sem olyan édes, mint a cukor, vagy más édesítőszerek, azonban kevésbé terheli meg a testet.

A cukor rejtett formái, amelyet eddig egészségesnek hittél

Sokan gondolják, hogy csak a kristálycukrot kell kerülni, amikor a mentes élet mellett döntenek. Azonban nem árt odafigyelni az olyan természetes, de mégis magas kalóriatartalommal és vércukorszint emelő tulajdonságú alapanyagokra, amelyről könnyen gondolhatjuk, hogy jó lesz cukor helyett. Ilyen például:

  • a méz,
  • a datolya,
  • vagy az agávé szirup.

De ne feledjünk meg az „ál-neves” cukrokról sem, amelyeket sok termék összetevő listájában felfedezhetünk és amikről nem is gondoltuk eddig, hogy a cukor különböző feldolgozott formái.

Például:

  • glükóz
  • fruktóz
  • maltodextrin
  • szacharóz
  • galaktóz

Cukor nélkül okosan

Lehet cukorbevitel nélkül élni és ajánlott is! Ezzel amellett, hogy több fronton is megőrizheted az egészséged, új ízeket és ízesítési módokat is kipróbálhatsz.

A cukor elhagyása azonban egy hosszú folyamat. Ha csak szeretnél cukormentesen élni, akkor érdemes fokozatosan elhagyni a cukrot az étrendedből. Ez több dolog miatt is fontos.

1. Sóvárgás

Ha fokozaton hagyod el a cukrot az étkezésedből, akkor könnyebben elkerülheted a sóvárgást, mintha hirtelen tennéd. Így azt sem kockáztatod meg, hogy később visszatérj a cukor használatához.

2. Megszokás

Először is meg kell szokni, hogy nem viszünk be cukrot. A cukor elhagyása tapasztalatok szerint időbe telik. A szervezetnek nemcsak meg kell megszoknia az elhagyását, hanem az édesítőszereket, azoknak ízét és hatását is.

Kezd kicsiben az átállást: vásárolj cukormentes édességeket, csokoládékat, majd később a konyhádból is eltüntetheted a cukortartót.

Kezdésként nézz szét a Nick’s termékei között és élvezd a cukor nélküli élet édes ízeit te is!